sähköpostiosoite

Mintsi3@hotmail.com

Viestiä niin laitan kutsun :)

sunnuntai 27. helmikuuta 2011

Inkku & The Encounter


Hei!

Haskaa, että löysin teidät!
Muutama vuosi sitten löysin sattumalta HAEDin sivuille ja jäin heti koukkuun! Päädyin Ed Beard Jr. työhön The Encounter. Vaikka upeita töitä oli vaikka millä mitalla, valinta oli oikeastaan aika helppo.

Työstäni:
Työ on kirjottu 25c lugana kankaalle.
Pistoja kaikenkaikkiaan n. 243 000.
Olen tehnyt tätä työtä nyt puolitoista vuotta, ja olen paria sivua vailla puolen välin.
Kirjon aina sivu kerrallaan. Vaikka joskus tuntuu typerältä, lopettaa lanka kesken, olen ajatellut, että näin projekti pysyy parhaiten kasassa.
Teen vain tätä yhtä työtä. Olen pari kertaa yrittänyt aloittaa toistakin pistelytyötä, mutta taidan olla sellainen, joka pystyy keskittymään vain yhteen juttuun:-D
Olen myös opetellut kirjomaan ns. kahdella kädellä. Se todella nopeuttaa etenemistä!

Välineistä
Kantapään kautta olen oppinut yhtä sun toista näin ison työn tekemisestä.Olen satsannut hyviin välineisiin, jotta voin keskittyä nimenomaan siihen pistelyyn. Minulla on kunnollinen iso kehikko (mitä suosittelen jokaiselle). Neadle organizer säästää valtavasti aikaa. Langat kannattaa järjestää lankalaatikkoon numerojärjestykseen, ja laatikon kanteen tehdä merkkiselityslappu.
Näin ei tarvitse aina selailla niitä papereita. Merkitsen aina tekemäni pistot malliin, ja sitä varten olen hankkinut metallilevyn joka mahtuu kehikon väliin ja jossa malli pysyy mangneetilla. Se on sitten aina käden ulottuvilla.

Odotan innolla päivityksiänne!

Inkku

8 kommenttia:

  1. Tuosta tulee upea. Tosi hyviä vinkkejä kirjoitit. Itse olen tehnyt työtäni kaiken muun säätämisen ohella n. kuukauden. Pitäisi ottaa siitä kuva päivänvalossa, muuten se näyttää yksiväriseltä vaikka on useampia tummia värejä käytössä.

    VastaaPoista
  2. todella hyviä vinkkejä varsinkin tuo lankojen säilytys numerojärjestyksessä mulla kun ne on pussissa mistä sitten kaivan ja meneehän siinäkin aina oma aikansa, mutta sen tahtoisin nähdä miten pistellään kahdella kädellä???O_Otää tahtoo kans oppia!!!

    VastaaPoista
  3. Siis vau!

    Itse päädyin HAED-työni kanssa tuohon pisteltyjen kohtien merkkaamiseen mallista. En tätä yleensä käytä, mutta nyt on mahdotonta muuten pysyä kärryillä. ;)

    VastaaPoista
  4. Upea työ. Olenkin tuota ihastellut blogissasi jo pitkään!

    VastaaPoista
  5. Kiitos kannustavista kommenteista!
    Minna: Kaksin käsin pistely ei ole vaikeaa, mutta työ on oltava kehikossa. Kehikko pidetään sitten joko pöytä/lattiatelineessä tai vaikka polvien varassa, niin että molemmat kädet jäävät vapaaksi. Sitten yhdellä kädellä työnnetään lanka kankaan läpi 'alas' ja toisella kädellä takaisin ylös:-)

    VastaaPoista
  6. Kiitos B. pitääkin sitte suunnitella kehikon ostamista ensi alkuun että pääsis kokeilemaan :)

    VastaaPoista
  7. Mistä saa tuollaisen sopivan kehikon? Olen käyttänyt ompelukehystä, mutta en raaskisi siirtää kehystä pistellyn kohdan päälle. Sellaisen pöytätelineen hankkimista olen myös harkinnut, mutta en ole vielä uskaltanut. Maksaa kuitenkin sen verran, että käyttöä pitää varmasti olla tarpeeksi.

    Mulla on kaikki DMC:t minigrip-pusseissa numerojärjestyksessä. Löytää ihan hyvin mitä etsii.

    Otan aina ohjeesta kopion, koska haluan pitää alkuperäisen puhtaana. Pienet mallit esim. 6 sivua saatan teipata yhteen isoksi malliksi, koska silloin hahmotan paremmin kokonaisuutena missä olen menossa.

    Upea malli! :)

    VastaaPoista
  8. Minä tilasin kehikkoni Atelje Margarethasta, (kanavatyön kehikko). Suurin koko maksoi noin 20e. Lattiatelineen olen tilannut ebaysta, harkitsin. Hinta kuluineen 65e, paketti tosin oli tullissa ja piti hakeakin sieltä:-( Muut välineet olen tilannut Kirjokkaasta, siellä on nykyään niitä kehikkojakin.

    Lankojen säilytyspaikkoja on varmasti monta hyvää, taitaa olla juuri se tärkeintä, että ovat numerojärjestyksessä. Itse olen tyytyväinen rasiaani, mutta lankojen puolaaminen oli TODELLA iso ja tylsä urakka...

    VastaaPoista